Procedury związane z likwidacją lub wymianą grzejników w mieszkaniu
I. Wystąpienie do Spółdzielni z wnioskiem o wydanie zgody na likwidację lub wymianę grzejnika.
Odpowiedni druk można pobrać na stronie internetowej Spółdzielni w zakładce „VADEMECUM MIESZKAŃCA – Dział Techniczny” i dostarczyć do Spółdzielni lub wysłać na adres mailowy na adres: biuro@smwrzesnia.com.pl
II. Przeprowadzenie prac instalacyjnych
W związku z planowanym remontem należy zabezpieczyć wszystkie kratki wentylacyjne oraz szachty (część w której znajduje się instalacja wod-kan) w taki sposób, żeby żaden gruz, kurz itp. nie przedostawały się do sąsiednich mieszkań.
Zabrania się wyrzucania gruzu i odpadów po remoncie do kontenera na odpady komunalne. Za niedostosowanie się do tego przepisu grożą kary finansowe. Na odpady budowalne należy zamówić specjalny kontener w Urzędzie Miasta i Gminy i pokryć koszty związane z usługą wywozu.
Zabrania się również wylewania resztek farb, kleju itp. do muszli ustępowej oraz zlewu.
Ponadto:
Zwracamy uwagę, że każde opróżnienie instalacji z wody, wpływa bardzo niekorzystnie na poprawne jej działanie, powodując uszkodzenia zaworów grzejnikowych, odpowietrzników, śrubunków oraz nagminne zapowietrzenia, szczególnie dokuczliwe dla lokatorów ostatnich kondygnacji, powodując szumy, stuki itp. trudne do usunięcia. Usuwanie tych usterek powoduje zwiększanie kosztów eksploatacyjnych i tym samym opłat ponoszonych przez użytkowników mieszkań oraz rozdrażnienie lokatorów. Główną ich przyczyną jest ciągłe upuszczanie wody ze zładu.
Koszty związane z upuszczeniem i napełnieniem instalacji wodą obciążają wnioskodawcę w kwocie 602,70 zł (słownie: sześćset dwa złote 70/100) lub 442,80 zł (słownie: czterysta czterdzieści dwa złote 80/100) w przypadku mieszkań ostatniej konsygnacji na jedno z trzech niżej podanych kont bankowych Spółdzielni.
Jednocześnie informujemy, że uregulowanie zapłaty za w/w usługę oraz termin spuszczenia wody należy uzgodnić z Zakładem Pana Szablewskiego
2. Uwaga! Na czas trwania robót należy bezwzględnie zabezpieczyć gałązki instalacji c.o przed niekontrolowanym wypływem wody, poprzez ich zakorkowanie, tj. nakręcenie zaślepki o odpowiedniej średnicy na gałązkę. Dotyczy to również zabezpieczenia zaworu grzejnikowego poprzez wkręcenie korka
3. Wybrany przez właściciela mieszkania wykonawca robót będzie obecny przy napełnianiu instalacji wodą i będzie przygotowany do usunięcia ewentualnych usterek.
4. Usuwanie ewentualnych usterek na nowym grzejniku w całości obciążać będzie lokatora.
5. Po zakończeniu robót, właściciel mieszkania lub wykonawca robót powiadamia Spółdzielnię o dokonanych przeróbkach w instalacji.
Jednocześnie informujemy, że po otrzymaniu faktury z firmy TECHEM nastąpi rozliczenie wniesionej przedpłaty.
Zaliczka za demontaż i ponowny montaż z przeprogramowaniem podzielników zgodnie z cennikiem.
6. Zdemontowany grzejnik w mieszkaniu pozostaje w gestii lokatora.
Ponadto informujemy, że różnorodność grzejników może mieć ujemny wpływ na ich poprawne działanie.
Spółdzielnia nie ma wpływu na indywidualną decyzję mieszkańca na zawyżanie lub zaniżanie minimalnej mocy nowych grzejników, która ma znaczący wpływ na zwiększone koszty (przeprogramowanie podzielnika odpowiednio do mocy grzejnika) w tym również na koszty centralnego ogrzewania oraz na właściwą eksploatację pomieszczeń.
Spółdzielnia nie będzie ponosiła odpowiedzialności za późniejsze reklamacje związane z rozliczeniem c. o. oraz ewentualnym zawilgoceniem pomieszczeń.
Ponadto w przypadku remontu instalacji wod-kan w pomieszczeniach kuchni, łazienki i wc należy zapewnić swobodny dostęp do wymiany wodomierzy oraz zaworów po przez zamontowanie drzwiczek min. 20cm x 30cm.
III. Wymiana podzielnika kosztów
Odczyt, przełożenie i przeprogramowanie podzielnika kosztów, należy uzgodnić z firmą TECHEM telefonicznie 61-623-35-20 / 61-623-35-22/ 61-623-35-23 lub drogą elektroniczną na adres mail: poznan@techem.pl, podając w treści nr kontaktowy zgłaszającego. Wykonanie powyższych czynności może nastąpić po wpłaceniu zaliczki w wysokości 58,44 zł (słownie : pięćdziesiąt osiem złotych 44/100), na poczet firmy rozliczeniowej na jedno z niżej podanych kont bankowych Spółdzielni:
(W tyt. przelewu prosimy podać adres nieruchomości, której dot. prace)
- PKO BP S.A. Gniezno O/Września – 59 1020 4115 0000 9302 0002 0206,
- Powiatowy Bank Spółdzielczy Września – 78 9681 0002 0018 6775 0153 2070,
- PEKAO S.A. Września – 92 1240 3246 1111 0000 2845 2625.
Druk przelewu oraz oświadczenie potwierdzające ilość żeber w grzejniku znajduje się na stronie internetowej Spółdzielni z zakładce „VADEMECUM MIESZKAŃCA – Dział Techniczny”.
Informujemy, że w przypadku nadpłaconych zaliczek różnica zostanie przelana na poczet czynszu.
Wrzesińska Spółdzielnia Mieszkaniowa
ul. Jana Kilińskiego 10
62-300 Września
e-mail: biuro@smwrzesnia.com.pl
telefon: +48 614379-250
8 00 - 17 00
7 00 - 15 00
7 00 - 14 00